Dramaturgi i undervisning
En oversikt over forskningsfeltet




Bok om undervisningens dramaturgi
Publisert av Jannike Ohrem Bakke og fride Lindstøl.
Forskningsartikler om klasseromforskning og dramaturgi
Bakke, Jannike Ohrem, Lindstøl, Fride; Solem, Marit Skarbø & (2023). Hva snakker elever med kaniner om? Om å komponere skjønnlitterære leseløp. In Kverndokken, Kåre & Bakke, Jannike Ohrem (ed.) 101 måter å lese på: en teoretisk og praktisk lesedidaktikk. Fagbokforlaget.
Bakke, J. O., Lindstøl, F. & Knudsen, K. N. (2021) (red.). Temanummer om dramaturgiske kontekster. Vol.5, Nr. 2. Vol 5 No 2 (2021): Dramaturgiske perspektiver på didaktiske kontekster | Journal for Research in Arts and Sports Education (jased.net) (nivå 1, likestilte forfatter med Bakke, Knudsen er andreforfatter)
Bakke, J.O. & Lindstøl, F. (2021): Chasing fleeing animals – on the dramaturgical method and the dramaturgical analysis of teaching. Research in drama education: The journal of applied theatre and performance, DOI: 10.1080/13569783.2021.1885370 (nivå 2, likestilte forfattere)
Bakke, J.O. & Lindstøl, F. (2021): Ser du gorillaen i rommet? Om å undervise i observasjon ved bruk av fiksjonalisering. I Jased temanummer for dramaturgi i didaktiske kontekster. https://jased.net/index.php/jased/article/view/2630 (nivå 1, likestilte forfattere)
Bakke, J.O. & Lindstøl, F. (2021): For a few minutes I could pretend I was someone else” – a study of multiple approaches to fiction reading activities. I Jased temanummer for dramaturgi i didaktiskekontekster. https://jased.net/index.php/jased/article/view/2628 Vedlegg x