Transkripsjon av elevsamtale
Vi ser at en av elevene allerede har løst oppgaven. Som matematikklærer er det viktig å ikke bare arbeide med løsninger på oppgaver, men også andre ferdigheter som formidling av løsninger samt diskusjon av løsninger. Det er også viktig at det ikke bare er kun én elev som skal få det til. På bakgrunn av blant annet dette blir alle elevene bedt om å tegne eller skrive løsningen samt å samarbeide om det.
Tur | Navn | Innhold | Kommentar |
---|---|---|---|
132 | L | Da kan dere tegne eller skrive hvordan dere velger å løse denne oppgaven, på arket som dere har foran dere. Dere kan gjerne snakke sammen om dere vil det, når dere jobber med oppgaven. | |
133 | Fredrik | Skal vi skrive, eller? | |
134 | L | Ja, skrive hvordan du vil løse den. Ta å regne ut, enten om du skriver eller tegner eller bruker bare symboler. | |
135 | Daniel | Ja, skulle vi prate sammen, da? | |
136 | Chris | Ja | |
137 | Fredrik | Jeg vet ikke hva som er riktig, da. | |
138 | L | Bare prøv, og så regner du ut som du vil. Så ser vi på det sammen etterpå hvordan dere har valgt å løse det. |
Elevene jobber med oppgaven. De jobbet hver for seg.