Transkripsjon av elevsamtale
Tur | Navn | Innhold | Kommentar |
---|---|---|---|
31 | L | Da tar vi det felles. Hva tror dere oppgaven handler om? | |
32 | Chris | Størrelse. | |
33 | Daniel | Egg og størrelse. Eller noe sånt, ja. | |
34 | L | Så dere tror det handler om størrelse? | |
35 | Chris | Ja, forskjellen på de to. ((Peker på arket.)) | |
36 | Betina | Jeg tror det handler om hvordan størrelse det egget er i forhold til den ballen. Jeg tror det er en ball. ((Peker på arket.)) | |
37 | Chris | Det var jo det jeg sa. | |
38 | L | Ja. Nå har dere sett på bildet, og dere har sett på teksten. Og så hørte jeg at det var noen som så noen tall der. Hva tror dere de tallene kan være? | |
39 | Fredrik | Vekten. | |
40 | L | Du tror det har noe med vekten å gjøre? | |
41 | Fredrik | Ja. Jeg tror den 1,5 er det egget, og 50 er den ballongen. | |
42 | L | Så du tror 1,5 sier noe om det lille brune egget, mens 50 handler om ballongen. | |
43 | Daniel | Jeg vil bare si noe. Jeg tror ikke en ballong veier ... ((avbrutt)). | |
44 | Betina | En ballong er veldig lett. | |
45 | Daniel | Ja, og jeg tror det er et strutseegg. | |
46 | Betina | Et strutseegg? ((Ler litt.)) | |
47 | Daniel | Ja, har du aldri sett et strutseegg, eller? | |
48 | Even | Kanskje de tallene betyr hvor mye sånn eggehvite og eggeplomme det er inne i eggene? | |
49 | L | Ja, hvor stort volum det er. Sånn desiliter og liter og sånt? | |
50 | Even | Ja. | |
51 | Ada | Ja, eller hvor høye de er. | |
52 | L | Hvor høye de er? | |
53 | Ada | Mmm. | |
54 | L | Ja, det kan hende. Det kan være vekt, volum eller noe med høyde. Men da kan dere bla om på neste side. |