1 |
L |
På den første oppgaven skal dere få en lapp, her skal dere ikke bla videre. Dere kan snu lappen rundt, slik at dere har forsiden opp mot dere. Og så vil jeg at dere skal prøve å tenke: Hva handler denne oppgaven om? |
|
2 |
Chris |
Oi, det står på kinesisk. |
|
3 |
Ada |
Oi, det er på koreansk ((peker på verbalteksten)). |
|
4 |
Chris |
Nei, det er kinesisk. |
|
5 |
Fredrik |
Det er kinesisk. |
|
6 |
L |
Det er kinesisk det står på, ja, men det er veldig liknende koreansk. |
|
7 |
Daniel |
Det handler om et egg – størrelse på egg. |
|
8 |
Even |
Er det en ball eller et egg? |
|
9 |
Ada |
Det er et egg. |
|
10 |
Daniel |
Hvor høyt et egg er, eller hvor stort det er, eller no. For det står «0.5». |
|
11 |
L |
Hvis dere snur dere til dem dere sitter på samme side av bordet med. Snakk først om hva dere tror oppgaven kan handle om. Så skal vi snakke sammen alle sammen etterpå. |
|
12 |
Even |
Jeg tror oppgaven handler om størrelse, liksom vekt. |
|
13 |
Daniel |
Mmm (enig). |
|
14 |
Chris |
Det hadde vært kult å kunne kinesisk nå. |
|
15 |
Even |
Tenk hvis en av oss kunne kinesisk. |
|
16 |
Chris |
Da hadde denne oppgaven vært lett. . |
|
17 |
Ada |
Jeg tror oppgaven kan handle om hvor stor forskjell det er på den og den. ((Peker på de to eggene.)) |
|
19 |
Betina |
Hva tror du da, Fredrik? |
|
20 |
Fredrik |
( ) |
|
21 |
Fredrik |
Jammen, du må regne med det også, da. |
|
22 |
Betina |
Men det er ingen som kan skriften. |
|
23 |
Fredrik |
Det er størrelsen. |
|
24 |
Betina |
Mmm (enig). |
|
25 |
L2 |
Hva var det du sa for noe, Fredrik? |
|
26 |
Fredrik |
At jeg bare tenkte på de to talla. |
|
27 |
L2 |
Å ja, du tenkte på de to talla, ja. |
|
28 |
Even |
Hvilke […] to tall? Å ja, 1,5. Ser du, det er sånn vekt. Fordi det er egg. |
|
29 |
Betina |
Jeg tror det er en ball, og det er et egg ((peker på arket)). |
|
30 |
Fredrik |
Det er en ballong. |
|