Eleveksempler

Eksempel 1: Tenkeskriving

Lesing har alltid vært gøy. Jeg leste veldig mye da jeg var liten. Mamma leste mye for meg, men jeg var også veldig nysgjerrig selv. Jeg husker jeg begynte å lese Karsten og Petra, og synes det var spennende med nye ord. Da jeg var 2 år, fikk jeg en bok med tittelen «mine første 100 ord». Denne har jeg fortsatt i dag, og jeg kan se merker fra jeg har tegna i boka.

Senere på barneskolen leste jeg mye bøker av Jørn Lier Horst. Først detektivbyrå nr. 2 bøkene før de ble kjedelige og jeg begynte med CLUE serien. I dag, i 10. klasse har jeg begynt med Wisting- serien av Jørn Lier horst. Jeg er veldig glad i krim og måten han skriver og formulerer bøkene sine på.

Lesing har alltid vært gøy, og jeg ønsker å prøve å finne mer tid i hverdagen til å lese igjen.

Eksempel 2:

Helt fra barndommen min til nå i dag, har jeg lest en del bøker. Jeg er veldig glad i å lese, selv om jeg ikke får gjort det så mye som jeg ønsker. Da jeg var liten leste alltid mamma, pappa eller mormor bok for meg. Jeg syntes det var kjempegøy, og jeg var veldig klar over at jeg likte det og ville fortsette med det. Vi leste både bøker på norsk og svensk, og jeg ville nesten ikke legge meg før vi hadde lest. Noen av favorittene mine fra da jeg var liten er Den store eventyrboka og Bamse sagobok. På barneskolen likte jeg veldig godt Detektivbyrå nr. 2 bøkene. Nå som jeg er eldre, leser jeg fortsatt bøker, og jeg liker veldig godt Clue bøkene av Jørn Lier Horst. Jeg synes å lese er en fin måte å få roe seg ned på, og slappe av. Når jeg leser, sitter jeg i et stille rom uten forstyrrelser, eller ute på en sommerdag.