
Studenters evaluering av verkstedet
For meg er det mye nytt med denne måten å planlegge/komponere undervisning på, og noe som er kjent. Det jeg opplevde som mest «revolusjonerende» var å planlegge et opplegg der jeg legger opp til krav om muntlighet fra alle elevene. På grunn av klassene jeg har hatt erfaring med, har dette vært fremmed for meg å tenke slik om mulighet, men når jeg gjennomførte et forløp med vekt på muntlighet i denne nye praksisklassen, så fungerte det jo veldig godt. Jeg ville nok ikke tenkt på det som en mulighet, om det ikke var for at vi fikk presentert ulike leseløp på forelesing/verksted på den måten vi gjorde. Det ser jeg på som en veldig verdifull erfaring å ta med seg – og jeg tenker absolutt annerledes om krav til muntlighet nå etter praksisperioden.


Eksempel på en individuell videreutvikling av den kollektivt lagde skissen
Fullstendig oversikt over aktiviteter i leseløpet på 240 minutter, sortert som tidslinje. Lesingen og timeskiller er ekskludert. Alt i alt 12 skriftlige oppgaver med 6 iscenesettelser og 5 andre muntlighetsøvelser.